lunes, 12 de febrero de 2007

Like me? Hire me!

Les dejo una encuesta de Fortune Small Business para tener en cuenta: que es mejor, o que habría que hacer, la verdad es que no sabría decirles. Todavía no tengo empleados y mis socios fueron elegidos por skills, diversidad y por tener un común denominador (se podría decir: likability).

Espero que les sirva, y cualquier comentario que tengan al respecto, suma. Creo que es uno de los puntos en los emprendedores suelen tener menos experiencia.


Willy Loman was right: It's important to be well-liked. At least that's the finding of a recent survey by NFI Research, which found that managers at small businesses are more likely to make hiring and promotion decisions based on personality than on such insignificant factors as, oh, skill level.

When hiring and/or promoting in your business, which of the following do you rely on?

Personality/likability: 64.8%

Skills: 58.6%

Track record: 53.9%

Knowledge of your organization: 18.8%

Diversity: 14.1%

No hay comentarios.: